GARAM BULUH - PENYELAMAT DUNIA

GARAM BULUH (BAMBOO SALT) PREMIER DRINK

Garam Buluh.

Ada yang sampai melabelkan garam buluh sebagai penyelamat dunia. Nak tau kenapa kena sabar dan baca sampai habis.

Sebelum tu, jum Cikgu Murni share sikit kenapa dia dipanggil garam buluh.



Apa itu Garam Buluh (GB)?

Garam Buluh Hai O dihasilkan menggunakan garam yang diambil dari air laut di Pantai Barat Korea (air laut yang bersih dan tak tercemar) dan dijemur di bawah matahari untuk menghasilkan garam yang semulajadi dan 100% organik.

Garam tadi kemudian dimasukkan kedalam buluh yang berusia 3 tahun, ditutup dengan tanah liat, dimasukkan kedalam relau bagas dan dibakar mengguna kayu pokok pine. Buluh tadi dibakar sehingga menjadi serbuk dan ketulan garam mula terbentuk.

Selepas proses pembakaran, bahan berbahaya seperti logam berat dan kotoran yang ada dalam garam telah dineutralkan atau disingkirkan, manakala intipati pokok pine (resin pine, minyak pine) dan buluh (200 lebih jenis elemen surih yang diperlukan oleh badan) bercampur ke dalam garam dan menambahkan kandungan ion logam inorganik yang diperlukan oleh badan manusia seperti magnesium, kalsium, kalium, kuprum, ferum, zink dan sebagainya.


Apa yang hebat sangat dengan Garam Buluh ni?

Rakyat Malaysia tak boleh lari dari terkait dengan macam-macam masalah kesihatan. Antara yang femes, masalah darah tinggi, gout, jantung, kencing manis dan banyak lagi. And yess, few days back, Cikgu Murni dengar dekat radio yang Malaysia duduk pada tangga pertama bilangan rakyat paling ramai ada penyakit kencing manis di Asia, dan negara kedua tertinggi selepas Arab Saudi kalau tak silap. Diabetes!

Benda yang kita kena tahu dulu, mana datang penyakit-penyakit ni? Apa punca penyakit ni datang dalam badan kita?


2 punca utama yang Cikgu Murni nak share kat sini:

1. Kandungan asid yang terlalu tinggi dalam badan.

Mana datang asid-asid ni? Dari makanan yang kita makan setiap hari. Dia boleh jugak datang dari produk-produk penjagaan diri yang kita duk guna seharian. Contohnya, sabun mandi, syampu, losyen, dan skincare. Semua tu mengandungi bahan kimia dan asid yang boleh masuk dalam badan kita melalui liang-liang roma. Tu yang menyebabkan asid berkumpul dalam badan kita.

2. Kurang Zat Mineral 

Badan kita perlukan zat mineral supaya penyerapan vitamin lebih berkesan. Kalau kurang zat mineral, makanlah vitamin apa pon, dia tak boleh serap masuk dalam badan.


FUNGSI UTAMA GB:

1. Neutralkan asid dalam badan
2. Neutralkan bahan kimia dalam badan
3. Buang toksin dalam badan
4. Buang lemak
5. Bantu serap vitamin
6. Beri tenaga
7. Anti oksida

Apa kaitan penyakit-penyakit dekat atas dengan fungsi Garam Buluh?

Sebagai contoh, kenapa penting untuk buang asid dalam badan? Bila asid dalam badan tinggi, gula tak dapat diserap dengan baik oleh badan. Badan kita perlukan gula untuk dapat tenaga. 

Tapi bila gula tak dapat diserap dengan baik, akan berlaku lambakan gula dalam badan. Dari situlah berlakunya kencing manis.

Dengan garam buluh, asid akan dibuang. Gula akan diserap mana yang diperlukan oleh badan sahaja. Selebihnya akan dibuang.


Antara penyakit-penyakit lain yang kita boleh cuba ikhtiarkan penyembuhan denga garam buluh adalah seperti berikut:

- Buasir
- Gout
- Batu karang
- Resdung
- Jerawat
- Darah tinggi
- Kanser
- Gastrik
- Asthma
- Sembelit
- Kencing manis
- Kolesterol tinggi
- Kuruskan badan
- Migrain
- Masalah keguguran rambut
-Masalah organ seperti jantung, buang pinggan, paru-paru dan hati
- Penyakit kulit seperti kurap, kayap, kudis buta
- Sesuai untuk rendaman kaki untuk membersihkan darah, membuang toksin dan awet muda.

Garam organik ini dapat membantu menyingkirkan toksin-toksin yang ada dalam badan supaya kita terhindar dari penyakit-penyakit berbahaya.

Walaupun kita amalkan minum garam buluh, kita diingatkan untuk teruskan makan ubat hospital/klinik macam biasa, seperti yang disarankan oleh doktor.

Ada yang tanya, kalau ada darah tinggi tak bahaya ke minum air garam buluh ni? Jawapannya tak bahaya pon. Sebab kandungan natrium dalam garam buluh adalah sangat rendah dan tak mempengaruhi tekanan darah pon. Manakala kandugan bahan mineral yang banyak dapat memperbaiki tahap kesihatan badan.

Namun, rasa garam buluh ni tak begitu sedap. Kalau nak bagi rasa dia sedap ditekak sikit, boleh ikot tips ni.

Bancuh sepaket garam buluh Hai O dengan secawan air sejuk, dan perahkan sedikit lemon. InsyaAllah lebih sedap diminum.

Garam buluh sesuai untuk menggantikan garam biasa dalam makanan kita kerana unsur alkali yang terdapat dalam garam buluh mampu meneutralkan kandungan asid dalam badan kita. Malah ia sangat baik dan mujarab untuk mencegah kanser.


Apa beza garam biasa dengan garam buluh?


Keberkesanan Garam Buluh Hai O

  • -Menyingkirkan toksin dalam badan misalnya (logam berat, bahan kimia, bakteria, bahan buangan metabolisme, keracunan asid, radikal bebas).

  • -Menguatkan peristalsis saluran usus, menyingkirkan najis yang lama terkumpul dalam usus.

  • -Membekalkan bahan mineral dan elemen surih kepada badan manusia.

  • -Menyelaras fungsi badan supaya sistem badan dapat beroperasi secara normal.

  • -Menyelaras keseimbangan pH badan, mengembalikan susuk badan yang beralkali lemah.

  • -Meningkatkan daya pemulihan badan.


Last sekali, meh lah nak belanja sikit testimoni garam buluh Hai O.




Tak rugi kita cuba tukar garam biasa dalam masakan kepada garam buluh dan amalkan meminum garam buluh setiap hari. 

Untuk pesakit kencing manis, cuba amalkan minum selama 7 hari, konfem paras gula anda turun.

Sekotak ada 40sachet
Harga Sekotak Garam Buluh RM149

Whatsapp untuk order
013-5919520

8 comments:

  1. harga garam buluh hai o

    garam buluh hai o untuk kurus

    garam buluh hai o untuk kencing manis

    hai-o garam buluh price

    garam buluh cosway

    apa itu garam buluh

    garam buluh untuk kencing manis

    hai o bamboo salt benefit

    ReplyDelete
  2. harga garam buluh hai o

    garam buluh hai o untuk kurus

    garam buluh hai o untuk kencing manis

    hai-o garam buluh price

    garam buluh cosway

    hai o bamboo salt benefit

    apa itu garam buluh

    kebaikan kopi garam buluh hai-o

    ReplyDelete
  3. harga garam buluh hai o

    garam buluh hai o untuk kurus

    garam buluh hai o untuk kencing manis

    cara minum garam buluh hai o

    testimoni garam buluh hai o

    garam buluh masakan hai o

    garam buluh hai o rendam kaki

    ReplyDelete
  4. harga garam buluh

    garam buluh kelantan

    apa itu garam buluh

    garam buluh untuk kencing manis

    garam buluh masakan

    keburukan garam buluh

    cara minum garam buluh hai o

    garam buluh hai o untuk kurus

    ReplyDelete
  5. harga garam buluh hai o

    garam buluh hai o untuk kencing manis

    garam buluh hai o untuk kurus

    cara minum garam buluh hai o

    testimoni garam buluh hai o

    garam buluh masakan hai o

    garam buluh hai o rendam kaki

    ReplyDelete
  6. harga garam buluh

    garam buluh cosway

    khasiat garam buluh

    apa itu garam buluh

    keburukan garam buluh

    garam buluh untuk kencing manis

    cara minum garam buluh hai o

    garam buluh masakan

    ReplyDelete
  7. harga garam buluh

    garam buluh cosway

    khasiat garam buluh

    keburukan garam buluh

    apa itu garam buluh

    garam buluh untuk kencing manis

    cara minum garam buluh hai o

    garam buluh masakan

    ReplyDelete
  8. harga garam buluh hai o

    cara minum garam buluh hai o

    garam buluh hai o untuk kencing manis

    garam buluh hai o untuk kurus

    testimoni garam buluh hai o

    garam buluh hai o masakan

    garam buluh hai o rendam kaki

    garam buluh cosway

    ReplyDelete